Logo nedir? Lügat valörı olarak üs alınlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. özge taraftan logo dizayn çallıkışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, sorunletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde canlılık gösteren sorunletmelerin umumiyetle logoları sektörü temaşa eder. Lakin çabucak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, palas anlaşılır, hatırlanması palas, olabilir evetğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilim çok önemlidir.